انتقاد کارشناسان آمریکایی از سیاست‌های اوباما در قبال ایران
یادداشتهای قاصدک
اجتماعی
درباره وبلاگ


در کتابی خواندم که میزان فرزانگی و فهم و درک انسانها بر دو عامل استوار است ؛ گفتن سخنی دلنشین و پسندیده و داشتن دلی سخن پذیر. دوست عزیز به وبلاگ یادداشتهای قاصدک خوش آمدید . مطالب وبلاگ من در خصوص سایبر و امنیت رایانه , مسائل اجتماعی و مذهبی خواهد بود . سعی خواهم کرد که با بیان مطالب متنوع , وبلاگ جذابی را خدمتتان ارائه کنم . ترجمه هایی که در این وبلاگ مطالعه میکنید بیانگر دیدگاههای نویسنده وبلاگ نیست . از این که لحظات گرانبهایتان را صرف بازدید از وبلاگ من می کنید متشکرم . هرگونه استفاده از مطالب وبلاگ با ذکر منبع بلامانع است . بنا به دلایلی تصمیم گرفتم که آدرس وبلاگمو از sorushafshar.blogfa.com به آدرس جدید mydandelions.loxblog.com تغییر بدم . و از این به بعد مطالبم رو در این آدرس منتشر خواهم کرد .
آخرین مطالب
نويسندگان

 نامه انتقادی کارشناسان آمریکایی درباره سیاست‌های اوباما در قبال ایران

گروهی از دیپلمات‌های پیشین و متخصصان برجسته سیاسی در آمریکا با انتقاد اساسی از سیاست‌های آمریکا در قبال ایران٬ از دولت این کشور خواسته‌اند که به جای تشدید فشارها گفت‌وگوی مستقیم را در دستور کار قرار دهد.
 
گروهی ۳۵ نفره از دیپلمات‌ها٬ افسران نظامی و مقامات ارشد پیشین در دولت آمریکا از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه به همراه برخی از کارشناسان برجسته سیاسی٬ از جمله کسانی که اخیرا از دولت باراک اوباما جدا شده‌اند٬ روز چهارشنبه (۲۸ فروردین / ۱۷ آوریل) نامه‌ای انتقادی و کم‌سابقه درباره دیپلماسی آمریکا در قبال ایران منتشر کردند. این گروه در نامه خود با به چالش کشیدن تحریم‌ها علیه ایران٬ از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند که در جهت تعامل بیشتر با ایران تلاش کند.
 
به گزارش "نیویورک‌تایمز"٬ این گروه که در میان آنها نام‌هایی همچون لی همیلتون٬ توماس پیکرینگ٬ رایان کراکر و زبیگنیو برژینسکی به چشم می‌خورد٬ همچنین نسبت به تاثیر تحریم‌های گسترده آمریکا در وادار کردن جمهوری اسلامی  ایران به مصالحه و اعطای امتیاز در بحران هسته‌ای ابراز تردید کردند و گفتند که باید در سیاست‌هایی که مبنای آنها تاثیرگذاری تحریم‌ها بر تغییر رویکرد رهبران ایران است٬ بازنگری شود.
 
این متخصصان دنیای سیاست در آمریکا تاکید کرده‌اند که تحریم‌ها ظاهرا به جای این‌که مکمل دیپلماسی باشند٬ بر رویکرد دیپلماتیک در حل‌وفصل بحران هسته‌ای ایران تاثیراتی مخرب بر جای گذاشته‌اند. به اعتقاد آنها تشدید تحریم‌ها  "ممکن است در درازمدت بذر بیزاری از آمریکایی‌ها را در ذهن مردم ایران بنشاند".

به اعتقاد این گروه باید دوباره اندیشید که افزایش تحریم‌ها چه تاثیراتی بر رهبران ایران دارد: «آیا افزایش تحریم‌ها به محکم‌تر شدن مواضع آنها کمک می‌کند و آنها را متقاعد می‌سازد که آمریکا صرفا درصدد براندازی حکومت در ایران است٬ یا آن‌طور که آقای اوباما استدلال می‌کند تنها به آنها هشدار می‌دهد که برنامه هسته‌ای کشورشان می‌تواند هزینه‌های سنگینی برای‌شان در پی داشته باشد؟»
 
باراک اوباما و دیپلمات‌های دولت‌اش همواره تاکید کرده‌اند که تحریم‌ها مکمل دیپلماسی آنها در قبال ایران‌اند. این کارشناسان می‌گویند به جای افزایش تحریم‌ها٬ مذاکره مستقیم ایران و آمریکا هم‌زمان با مذاکرات ۱+۵ باید در دستور کار دولت این کشور قرار گیرد. به اعتقاد آنها پس از ۳۰ سال اعمال فشار با هدف تغییر دادن رویکرد رهبران ایران و منزوی کردن این کشور٬ باید دریافت که فشار به تنهایی نمی‌تواند کارساز باشد.
 
انتقاد از سوء برداشت‌ها نسبت به معادله تحریم و دیپلماسی
 
به گزارش "نیویورک‌تایمز"٬ این انتقادات نسبت به سیاست‌های آمریکا در قبال ایران در حالی مطرح شده که اسرائیل و کنگره آمریکا مصرانه از دولت باراک اوباما می‌خواهند که در جهتی کاملا متفاوت با نظر این گروه حرکت کند: برای مذاکرات محدوده زمانی مشخص تعریف کند تا از تلاش احتمالی ایران برای "زمان خریدن" جلوگیری کند و حتی در صورت لزوم از تحریم صنعت نفت و بانک مرکزی ایران هم فراتر برود؛ اقداماتی که تا همین حالا تاثیرات تکان‌دهنده‌ای بر اقتصاد ایران داشته و ارزش ریال را به پایین‌ترین و تورم را به بالاترین حد ممکن رسانده است.

توماس پیکرینگ٬ از جمله امضاکنندگان این نامه که از بلندپایه‌ترین دیپلمات‌های وزارت امور خارجه آمریکا بود و از طرف این وزارتخانه به ماموریت‌های مهمی از جمله بررسی ماجرای کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی اعزام شده بود٬ در این باره به "نیویورک‌تایمز" گفت: «من عمیقا معتقدم که درباره موازنه میانه تحریم‌ها و دیپلماسی در قبال ایران سوء برداشت‌های بزرگی وجود دارد
 
آقای پیکرینگ هشدار داد که باراک اوباما باید در برنامه‌های پنهانی علیه ایران٬ از جمله تخریب شبکه کامپیوتری تاسیسات هسته‌ای این کشور٬ تجدید نظری اساسی بکند. به اعتقاد او، «هر آنچه پیرامون این ماجراست باید متوقف شود٬ چون زمان را به نفع آمریکا جلو نمی‌برد و تاثیر چشمگیری هم در کاهش سرعت پیش‌برد برنامه هسته‌ای ایران ندارد».
 
لی همیلتون٬ سرپرست کمیسیون بررسی حملات ۱۱ سپتامبر و از اعضای تیم مشاوران اطلاعاتی باراک اوباما٬ ان‌ماری اسلاتر٬ مدیر سیاست‌گذاری در دولت اول اوباما٬ رایان کراکر٬ از سفرای برجسته آمریکا در کشورهای گوناگون، و ریچارد لوگار٬ از سناتورهای سرشناس جمهوری‌خواه٬ در میان امضاکنندگان این نامه انتقادی بوده‌اند.

 


نظرات شما عزیزان:

تبلیغ در سایت شما
ساعت23:54---2 ارديبهشت 1392
سلام
تبلیغات سایت شما را می خرم
روش کار
در سایت ما عضو شوید و لینک فقط یک بنر را انتخاب و در سایت خود قرار دهید
هر کلیکی که بر روی این بنر شود 10 تومان به شما پرداخت میکنم
در سایت ما حساب شما پر شده و قابل برداشت است.
فیلم آموزشی و همه توضیحات در سایت است
یکم وقت بزارید و درآمد اینترنتی خود را شروع کنید
واقعی است
بخاطر اینکه بلاگفا همش نظرات را بلاک میکنه برای پیدا کردن سایت ما در گوگل سرچ کنید p30 rank


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها